.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابهام در توقف ساخت آزادراه تهران - شمال
افسانه احمدي دوقزلو
ابهام در توقف ساخت آزادراه تهران - شمال

وزير راه و ترابري در نخستين روزهاي مسووليت جديد خود، پس از كسب راي اعتماد مجلس، با بررسي مكرر پروژه‌هاي نيمه‌كاره زمان وزير پيشين، سرعت‌بخشي به امور راه‌ها و آزادراه‌هاي كشور را در اولويت كارهاي خود عنوان كرد كه آزادراه معروف تهران-شمال نيز در صدر اين اولويت‌ها قرار داشت. حميد بهبهاني، اندكي پس از شروع مسووليتش در وزارت راه و ترابري كشور، ساخت و بهره‌برداري از پروژه عظيم ملي آزادراه تهران- شمال را در راس امور خود قرار داد و در بازديد نسبتا غيرمنتظره‌اي كه از اين پروژه داشت، اعلام كرد: قطعه يك اين آزادراه، تا 4سال ديگر بهره‌برداري خواهد شد!
وي پس از بازديد از قسمت‌هاي مختلف اين پروژه به مسوولان خارجي گفت: من احساس مي‌كنم با حل مشكلات موجود مي‌توان ظرف 3 يا 4 سال آينده از اين پروژه بهره‌برداري كرد. بهبهاني كه به قول خودش به رييس‌جمهور كشورمان قول بهره‌برداري سريع از اين پروژه را داده بود، در همان روز به پيمانكاران گفت: بايد براي از ميان برداشتن موانع به بحث نشست. از آن روز تاكنون هيچ خبر جديدي مبني بر پيشرفت اين پروژه پس از بحث و نشست‌هايي كه وزير با پيمانكاران پروژه داشته‌اند، به دست نيامده و پيگيري‌هاي خبرنگار دنياي اقتصاد و صحبت با برخي مسوولان بخش‌هاي اين آزادراه نيز حاكي از اين مطلب است كه ساخت آزادراه به همان روال گذشته است و تغيير خاصي در روند آن مشاهده نمي‌شود.
از سوي ديگر روز گذشته خبرگزاري مهر در گزارشي، خبر از توقف ساخت آزادراه تهران- شمال در منطقه شهرستانك داد كه در اين گزارش يك مسوول در اداره محيط زيست، دليل توقف اين پروژه را عدم دريافت تاييديه محيطي و حكم دادسراي عمومي و انقلاب كرج اعلام كرده است كه به گفته يك منبع آگاه به دنياي اقتصاد؛ احتمالا اين مساله مربوط به نشت روغن و گازوئيل در برخي مناطق در زمان‌هاي گذشته بوده كه سازمان محيط زيست ممانعت‌هايي را به عمل آورده كه به نظر مي‌رسد اين مشكل پس از بررسي در دادسراي عمومي و انقلاب كرج حل شده است.
در همين حال روز گذشته مدير روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي كشور نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر گفته است: اخبار منتشر شده از سوي برخي رسانه‌ها مبني بر توقف روند اجراي آزادراه تهران- شمال در محدوده كرج به دليل عدم ابلاغ حكم به وزارت راه و ترابري، هنوز از سوي اين شركت قابل تاييد يا تكذيب نيست و با توجه به اهميت ساخت اين آزاد راه، كليه مسائل مربوط به اين آزادراه در كميته‌اي متشكل از بالاترين مقامات حاضر در كارگروه مشخص شده توسط رييس‌جمهور بررسي مي‌شود و موارد خارج از بررسي اين كميته، تا ابلاغ رسمي حكم از سوي آنها، قابل اظهار نيست.
به هر روي، رفع مشكلات احداث آزادراه تهران شمال از اولويت‌هاي كاري وزير راه است و به گفته ايشان راهكارهايي براي تسريع ساخت اين آزادراه در نظر گرفته شده است و امروز كه يك ماه و نيم از آغاز وزارت ايشان مي‌گذرد و طرفين قرارداد اين پروژه همديگر را به خوبي ديده و شناخته‌اند، انتظار مي‌رود كه برنامه‌ها و سياست‌هاي كلي دولت و وزارت راه و ترابري در اين باره مشخص شده و يك راهكار قطعي و كارشناسي شده ارائه شود، تا علاوه‌بر در نظر گرفته شدن منافع طرفين قرارداد، شاهد پيشرفت اين پروژه پس از چهار دولت باشيم.

افسانه احمدي دوقزلو


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.